''The BlogK''... Από τον Σεπτέμβριο του 2008 καθημερινά προσθέτουμε επιστημονικά νέα τεχνολογικά παράξενα και γενικά θέματα που ενδιαφέρουν κάθε άνθρωπο του 21ου αιώνα. Συλλέγουμε πληροφορίες από το ίντερνετ και άλλες πηγές και τα συγκεντρώνουμε στο blog μας!

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009, 2:55 μ.μ

Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2008

Τα ζεστά χέρια ζεσταίνουν και την καρδιά, διαπιστώνουν οι ψυχολόγοι


Ουάσινγκτον: Το παλιό ρητό «κρύα χέρια, ζεστή καρδιά» φαίνεται ότι είναι το ακριβώς αντίθετο από ό,τι ισχύει στην πραγματικότητα: Οι εθελοντές που συμμετείχαν σε πείραμα στις ΗΠΑ έγιναν πιο ανοιχτόκαρδοι προς άγνωστους ανθρώπους όταν οι ερευνητές τους έδωσαν να κρατήσουν μια ζεστή κούπα καφέ.

Οι ψυχολόγοι υποψιάζονταν εδώ και καιρό ότι εκφράσεις του τύπου «ψυχρό βλέμμα» ή «ζεστό χαμόγελο» δεν είναι απλώς λεκτικές μεταφορές, αλλά σχετίζονται με τον τρόπο που τα συναισθήματα και η αίσθηση της θερμοκρασίας συνδέονται με κάποιον τρόπο στον εγκέφαλο.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο κορυφαίο αμερικανικό περιοδικό Science, έρχεται τώρα να δείξει ότι το αίσθημα της ζέστης και του κρύου επηρεάζει το συναίσθημα.
 

Στο πρώτο πείραμα της έρευνας, όπως το περιγράφει ο δικτυακός τόπος του περιοδικού, ο ψυχολόγος Λόρενς Ουίλιαμς του Πανεπιστημίου του Κολοράντο στο Μπούλντερ ζήτησε από 41 φοιτητές να κρατήσουν για λίγο μια κούπα που περιείχε ζεστό ή κρύο καφέ. Οι εθελοντές κλήθηκαν στη συνέχεια να βαθμολογήσουν 10 χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός υποθετικού προσώπου για το οποίο δόθηκε μια σύντομη περιγραφή.

Οι φοιτητές που είχαν κρατήσει τη ζεστή κούπα ήταν πιθανότερο να αποδώσουν σε αυτό το υποθετικό πρόσωπο θετικά χαρακτηριστικά όπως «γενναιόδωρος», «συμπονετικός» ή «κοινωνικός».

Σε ένα δεύτερο πείραμα, οι εθελοντές κλήθηκαν να κρατήσουν μια ζεστή ή παγωμένη θερμοφόρα, να βαθμολογήσουν την ποιότητα ενός προϊόντος, και στη συνέχεια να αποφασίσουν αν θα κρατήσουν ένα δώρο για τον εαυτό τους ή θα το προσφέρουν σε κάποιον φίλο.

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: μεταξύ των εθελοντών που κράτησαν την παγωμένη θερμοφόρα, το 75% κράτησε το δώρο για τον εαυτό του, ενώ μεταξύ όσων είχαν κρατήσει τη ζεστή θερμοφόρα, περισσότεροι από τους μισούς (54%) προτίμησαν να παραχωρήσουν το δώρο σε φίλους.

Σαφής εξήγηση για το φαινόμενο δεν υπάρχει, ίσως όμως οι άνθρωποι να συνδέουν από τη βρεφική ηλικία τη φυσική ζεστασιά της μητέρας τους με θετικά συναισθήματα.

Παρά την απουσία μιας επαρκούς θεωρίας, η μελέτη θα μπορούσε κάλλιστα να αξιοποιηθεί στην προώθηση προϊόντων. Για παράδειγμα, η προσφορά ενός ζεστού ποτού στο πλαίσιο μιας διαφημιστικής καμπάνιας ίσως θα αύξανε την αποδοχή και τις πωλήσεις του προϊόντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου