''The BlogK''... Από τον Σεπτέμβριο του 2008 καθημερινά προσθέτουμε επιστημονικά νέα τεχνολογικά παράξενα και γενικά θέματα που ενδιαφέρουν κάθε άνθρωπο του 21ου αιώνα. Συλλέγουμε πληροφορίες από το ίντερνετ και άλλες πηγές και τα συγκεντρώνουμε στο blog μας!

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009, 2:55 μ.μ

Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2008

Μυστήρια του Κόσμου


Έχουμε εξερευνήσει όλες τις γωνιές της Γης, ωστόσο βρισκόμαστε ακόμα μακριά από την αποκάλυψη των μυστηρίων που κρύβονται πίσω από τα περισσότερα αρχαιολογικά ευρήματα. 

Και τί δεν ακούσαμε για το μυστηριώδες Stonehenge, το διάσημο προϊστορικό μνημείο που βρίσκεται στη νότια Αγγλία. Εξωγήινο κατασκεύασμα, τόπος συνάθροισης μαγισσών και πολλά άλλα. 




Αρχαιολογικές έρευνες έχουν προσδιορίσει την κατασκευή του Stonehenge γύρω στο 2300 π.Χ. κάτι που αποτελεί ένα ζωτικό βήμα για να μάθουμε πώς και γιατί κατασκευάστηκε το μυστηριώδες οικοδόμημα.

Την περασμένη εβδομάδα οι καθηγητές Tim Darvill και Geoff Wainwright ανακάλυψαν στοιχεία, τα οποία υποδεικνύουν ότι το Stonehenge ήταν κέντρο θεραπείας, μια αποκάλυψη που απέχει πολύ από τις παλιότερες εικασίες. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι αρχαιολόγοι παραδέχονται ότι υπάρχουν ακόμα πολλά που αγνοούμε, καθώς μερικά από τα μεγαλύτερα ευρήματα κρατούν ακόμα καλά κρυμμένα τα μυστικά τους. Μερικά από αυτά παρουσιάζονται αναλυτικά:

Γκομπεκλί Τεπέ

Το Γκομπεκλί Τεπέ (Göbekli Tepe) είναι αρχαιολογικός τόπος στην σημερινή Τουρκία, ο οποίος βρίσκεται ακόμα υπό ανασκαφή. Σε αυτή την περιοχή έχουν βρεθεί προϊστορικοί ναοί της νεολιθική εποχής, που έχουν χρονολογηθεί γύρω στο 9500 π.Χ. και είναι οι αρχαιότεροι στον κόσμο.

Οι ναοί περιλαμβάνουν μεγάλιθους σε κυκλικό σχήμα, οι οποίοι δεν ξεπερνούν τα 30 μέτρα, οι πέτρινοι στύλοι έχουν σχήμα Τ και επάνω τους έχουν χαραχθεί ανάγλυφες μορφές ζώων όπως αλεπούδες, σκορπιοί, φίδια κ.α.

Φήμες: Κάποιοι ισχυρίζονται ότι η περιοχή αποτέλεσε τον κήπο της Εδέμ.

Οι ειδικοί: Πρόσφατες ανασκαφές αποκάλυψαν ότι οι προϊστορικοί ναοί της νεολιθική εποχής κατασκευάστηκαν από κυνηγούς-συλλέκτες. Ο αρχαιολόγος Ted Banning από το πανεπιστήμιο του Toronto αναφέρει: «Οι δομές αυτές είναι εκπληκτικές. Είτε πρόκειται για ναούς είτε σπίτια είναι αρκετά εντυπωσιακά για την εποχή».

Όμως, είχαν αυτοί οι άνθρωποι εκείνη την εποχή ειδικές περιοχές που χρησιμοποιούσαν για να λατρεύουν ή να εξευμενίζουν τους θεούς; Σύμφωνα με μια άποψη, για αυτούς τους ανθρώπους η ιερή πλευρά της ζωής και οι συμβολισμοί είχαν διεισδύσει στην καθημερινή τους ζωή σε τόσο μεγάλο βαθμό, ώστε τα σπίτια τους ήταν γεμάτα με αγάλματα και αρχαία σκευάσματα λατρείας.

Οι Γραμμές Νάζκα

Στην καυτή μουντή έρημο του νοτιοδυτικού Περού, που ξαπλώνεται μεταξύ των βουνών των Άνδεων και της περουβιανής ακτής, βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα της αρχαιολογίας. 



Πρόκειται για τη σημαντικότερη ομάδα ανάγλυφων εδαφών στον κόσμο. Χαραγμένα στην επιφάνεια της ερήμου, έχουμε 30.000 σχήματα φτιαγμένα από χιλιάδες ευθείες γραμμές, γεωμετρικές μορφές και εικόνες ζώων και πουλιών συμπεριλαμβανομένου ενός πιθήκου, μιας αράχνης και ενός "ατόμου κουκουβάγιας". Η τελευταία από αυτές χαράχθηκε χίλια χρόνια πριν - και τα σχέδιά τους είναι σαφώς ορατά μόνο από τον αέρα.

Φήμες: Υπάρχουν πολλές θεωρίες για την προέλευση των Γραμμών της Νάζκα. Η πιο διάσημη είναι του Έριχ Φον Ντάινικεν, που υποστηρίζει ότι, πριν πολλά χρόνια, επισκέπτες από άλλα αστέρια επισκέφτηκαν τη γη και προσγειώθηκαν στη Νάζκα. Αργότερα οι εξωγήινοι εξαφανίστηκαν και άφησαν πίσω τους ταραγμένους ανθρώπους.

Οι ειδικοί: Οι γραμμές Νάζκα θεωρείται ότι έχουν γίνει από τους Ινδούς που έζησαν στην περιοχή μεταξύ 300 μ.Χ. και 800 μ.Χ. «Οι γραμμές πιθανότατα σχεδιάστηκαν για θρησκευτικούς λόγους. Η άποψη με τους εξωγήινους είναι απλά αβάσιμη,» αναφέρει ο Banning.

«Όποιος μπορεί να ταξιδέψει κατά μήκος εκατομμυρίων ετών φωτός, θα μπορεί οπωσδήποτε να βρει το Περού χωρίς κατευθυντήριες γραμμές.»

«Τα σχέδια είναι εκπληκτικά. Φυσικά γνωρίζουμε πολλά περισσότερα από όσα ξέραμε πριν από 10 χρόνια, όμως ακόμα υπάρχουν αρκετά αναπάντητα ερωτήματα,» σχολιάζει ο αρχαιολόγος Michael Chizan.

Η Χαμένη Ατλαντίδα

Η Ατλαντίδα πρωτοαναφέρθηκε στους διαλόγους του Πλάτωνα «Τιμαίος» και «Κριτίας». Σύμφωνα με αυτές τις αναφορές, πριν από 8.500 έτη, στα δυτικά των Ηράκλειων Στηλών (σημερινό Γιβραλτάρ), μέσα στον Ωκεανό, βρισκόταν μία μεγάλη, πλούσια, γόνιμη νήσος, η Ατλαντίδα.

Την ύπαρξη της αμφισβήτησαν όχι μόνο οι ιστορικοί και γεωγράφοι της εποχής, αλλά και οι σύγχρονοι γεωλόγοι και ωκεανολόγοι, που ασχολήθηκαν με το πρόβλημα της.

Ο μύθος λέει ότι την εποχή που η Ατλαντίδα γνώριζε μεγάλη ακμή, συνέβη ο μεγάλος κατακλυσμός, ενώ παράλληλα ένας φοβερός σεισμός καταπόντισε την πλούσια νήσο μέσα σε ένα ημερονύκτιο.

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, η Ατλαντίδα να ταυτίζεται με την προ-κατακλυσμιαία Σουμερία.

Φήμες: Πολλοί ισχυρίζονται πως η Ατλαντίδα υπάρχει ακόμα και είναι κρυμμένη στα βάθη της θάλασσας και του χρόνου.

Οι ειδικοί: «Η ύπαρξη της και η καταστροφή της είναι μια πρόκληση για μας, που θέλει κάτι να μας διδάξει. Κάτι για την ανθρώπινη εξέλιξη και τον ανθρώπινο εγωισμό, που έχει την τάση να μολύνει και να καταστρέφει ό,τι αγγίξει. Τον εγωισμό, που λέγεται ότι κατέστρεψε τον πολιτισμό της Ατλαντίδας. Οι άνθρωποι απλά το μετέτρεψαν σε ιστορικό γεγονός,» αναφέρει ο Banning.

Ωστόσο αυτό που θα πρέπει να μας απασχολεί περισσότερο απ'Α όλα είναι ο λόγος για τον οποίο σε όλους τους αρχαίους πολιτισμούς υπάρχουν μύθοι για ένα παγκόσμιο κατακλυσμό.

«Η άποψη που υποστηρίζει ότι η χαμένη Ατλαντίδα βρίσκεται κρυμμένη στα βάθη των ωκεανών δεν έχει καμία απολύτως βάση.»

Οι πυραμίδες της Γκίζας


Οι πυραμίδες της Γκίζας είναι το αρχαιότερο σωζόμενο από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου και πρόκειται για τις πιο διάσημες πυραμίδες του κόσμου, που βρίσκονται στην Αίγυπτο. Η κατασκευή χρονολογείται στο 2580 π.Χ. και βρίσκονται στην Νεκρόπολη της Γκίζας.


Φήμες: Υπάρχουν αρκετές φήμες για το μαυσωλείο, σύμφωνα με τις οποίες στο εσωτερικό του υπάρχουν καλά κρυμμένα μυστικά περάσματα που οδηγούν σε θαλάμους, ενώ υπάρχει μια γενικότερη σύγχυση σχετικά με το θέμα των στενών περασμάτων στο εσωτερικό των πυραμίδων από την εποχή που ανακαλύφθηκαν, το 1872.

Οι ειδικοί: «Γνωρίζουμε ήδη ότι υπάρχουν αρκετοί θάλαμοι στο εσωτερικό των πυραμίδων της Γκίζας, όμως ορισμένοι άνθρωποι θεωρούν ότι υπάρχει τουλάχιστον ένας ακόμα που δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα, κάτι το οποίο είναι πιθανό.»

«Θεωρώ πως υπάρχουν πολλά ακόμα που θα πρέπει μάθουμε για τις πυραμίδες της Γκίζας, ίσως να υπάρχει ακόμα και ένας θάλαμος γεμάτος χρυσάφι…» αναφέρει ενθουσιασμένος ο Chizan.

Το Σάβανο του Ιησού

Ένα κομμάτι ύφασμα πάνω στο οποίο είναι αποτυπωμένη η εικόνα ενός γενειοφόρου άνδρα, η θέση του οποίου ταιριάζει σε σώμα που έχει σταυρωθεί και τραυματιστεί, έχει αναστατώσει την θρησκευτική και την επιστημονική κοινότητα αιώνες τώρα.

Η Σινδόνη είναι ένα λινό ύφασμα κιτρινωπού χρώματος, διαστάσεων 4.30 μέτρα μάκρος και 1.10 μέτρα φάρδος, με ύφανση ψαροκόκαλου από ίνες λιναριού, υλικό που χρησιμοποιούσαν την εποχή του Ιησού Χριστού.

Η αυθεντικότητα της Σινδόνης του Τορίνο έχει μελετηθεί από πολλούς επιστήμονες, και έχουν γραφεί χιλιάδες σελίδες με στόχο κάποια επαρκή εξήγηση, αλλά ακόμη παραμένει μυστήριο αν πρόκειται για ιερό κειμήλιο ή για ανθρώπινο δημιούργημα.

Φήμες: Πρόκειται, λέγεται, για το σάβανο στο οποίο εναποτέθηκε το σώμα του Χριστού μετά την αποκαθήλωσή του από τον Σταυρό.

Οι ειδικοί: Στο ερώτημα κατά πόσον η Σινδόνη είναι ένα ταφικό ύφασμα της Παλαιστίνης του 1ου αιώνα ή μια πλαστογραφία της μεσαιωνικής Ευρώπης, η πλειοψηφία του επιστημονικού κόσμου τείνει στο να δεχθεί την αυθεντικότητα της.

Ωστόσο, εάν πρόκειται για πλαστογραφία, υπάρχουν πολλά πράγματα που παραμένουν ανεξήγητα, όπως η υψηλής ανάλυσης εικόνα του προσώπου, όπως πλήρως φαίνεται στη φωτογραφία. Το βασικό πρόβλημα, από επιστημονική άποψη, είναι ότι κάποιες εξηγήσεις που υποστηρίζονται από χημικής απόψεως, αποκλείονται από τους φυσικούς, ενώ κάποιες εξηγήσεις από τη φυσική επιστήμη αποκλείονται παντελώς από τη χημεία.

Η σύγχρονη επιστήμη εξακολουθεί να ερευνά τον τρόπο που σχηματίστηκε η εικόνα, την πλέον αξιόπιστη χρονολόγηση και τον καλύτερο τρόπο διατήρησής της.

Η χρονολόγηση με άνθρακα δείχνει ότι το ύφασμα έχει προέλευση από το 14ο αιώνα.

Το μυστήριο όμως παραμένει. Εάν η Σινδόνη έχει χρονολογηθεί ακριβώς τον 14ο αιώνα, τότε απαιτείται από έναν πλαστογράφο του Μεσαίωνα η γνώση, η ικανότητα και η δεξιοτεχνία πάρα πολλών πεδίων.

Αυτός ο καλλιτέχνης θα χρειαζόταν εκτεταμένη γνώση ανατομίας και φυσιολογίας για να μπορεί με ακρίβεια να απεικονίσει τις λεπτομέρειες της σταύρωσης, όπως και γνώση των φωτογραφικών αρνητικών και των τρισδιάστατων εικόνων.

Κατά πόσον όλες οι παραπάνω φήμες κρύβουν κάποια αλήθεια ίσως να είναι πέρα από τον ορίζοντα της επιστήμης. Όμως, προς το παρόν, αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι μόνο υποθέσεις...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου