''The BlogK''... Από τον Σεπτέμβριο του 2008 καθημερινά προσθέτουμε επιστημονικά νέα τεχνολογικά παράξενα και γενικά θέματα που ενδιαφέρουν κάθε άνθρωπο του 21ου αιώνα. Συλλέγουμε πληροφορίες από το ίντερνετ και άλλες πηγές και τα συγκεντρώνουμε στο blog μας!

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009, 2:55 μ.μ

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2009

Και τη ναυσιπλοΐα θέλει να συμπεριλάβει η ΕΕ στο διάδοχο του Κιότο


Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες θα πρέπει να αγοράζουν το δικαίωμα να ρυπαίνουν

Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες θα πρέπει να αγοράζουν το δικαίωμα να ρυπαίνουνAssociated Press

Βρυξέλλες: Η διεθνής συμφωνία που θα διαδεχθεί το Πρωτόκολλο του Κιότο κατά της κλιματικής αλλαγής θα πρέπει να θέσει όρια εκπομπής όχι μόνο στη βιομηχανία και τις αεροπορικές μεταφορές αλλά στη ναυσιπλοΐα, δείχνει προσχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που περιήλθε στην κατοχή του Reuters.

«Οι εκπομπές από την διεθνή αεροπλοΐα και τις θαλάσσιες μεταφορές θα πρέπει να συμπεριληφθούν στους συνολικούς στόχους οι οποίοι θα καθοριστούν στη συμφωνία της Κοπεγχάγης [το 2009] και να προσμετρηθούν στα εθνικά σύνολα [εκπομπών] της χώρας αναχώρησης» των πλοίων και των αεροπλάνων, αναφέρει το έγγραφο. Με το ίδιο έγγραφο η ΕΕ ζητά ακόμα σημαντική αύξηση των επενδύσεων κατά της παγκόσμιας θέρμανσης: «Οι καθαρές παγκόσμιες αυξητικές επενδύσεις είναι απαραίτητο να ανέβουν σταδιακά στα περίπου 175 δισ. ευρώ ανά έτος έως το 2020».

Η ΕΕ κατέληξε πέρυσι σε εσωτερική συμφωνία που υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες να αγοράζουν δικαιώματα εκπομπής για τους ρύπους που εκπέμπουν τα αεροσκάφη, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας εκπομπών που καλύπτει σήμερα τη βαριά βιομηχανία.

Στα σκαριά υπάρχει ανάλογη ρύθμιση για τον κλάδο της ναυσιπλοΐας, η οποία όμως είναι πολύ δυσκολότερο να υλοποιηθεί, καθώς σε πολλές περιπτώσεις είναι ασαφές σε ποια χώρα είναι νηολογημένο κάθε πλοίο.

Το προσχέδιο προτρέπει τη Διακυβερνητική Επιτροπή του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή να θέσει στόχους για τη μείωση των εκπομπών από την αεροπλοΐα και τη ναυσιπλοΐα κάτω από τα επίπεδα του 2005, με την προοπτική περαιτέρω μείωσης, χαμηλότερα από τα επίπεδα του 1990, έως το 2050.

Η συμφωνία που θα διαδεχθεί το Πρωτόκολλο του Κιότο θα υπογραφεί στη Σύνοδο της Κοπεγχάγης το Δεκέμβριο του 2009 και θα ισχύσει έως το 2020.

Ακόμα κι αν η διεθνής κοινότητα αποτύχει να καταλήξει σε συμφωνία, η ΕΕ θα προχωρήσει μονομερώς σε μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 20% έως το 2020.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου