''The BlogK''... Από τον Σεπτέμβριο του 2008 καθημερινά προσθέτουμε επιστημονικά νέα τεχνολογικά παράξενα και γενικά θέματα που ενδιαφέρουν κάθε άνθρωπο του 21ου αιώνα. Συλλέγουμε πληροφορίες από το ίντερνετ και άλλες πηγές και τα συγκεντρώνουμε στο blog μας!

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009, 2:55 μ.μ

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2008

Έρχονται τα αυτοκίνητα που θα γεμίζουν το "ρεζερβουάρ" από την πρίζα του σπιτιού


Μπροστά σε ριζικές μεταβολές βρίσκεται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με την πιο σημαντική, ίσως, να συνίσταται στο ορατό, πλέον, τέλος των συμβατικών οχημάτων με θερμικούς κινητήρες (βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα) και την αντικατάστασή τους με υβριδικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η διαπίστωση αυτή, καθώς και οι δυνατότητες περαιτέρω εξέλιξης των εναλλακτικών τεχνολογιών αυτοκίνησης συζητήθηκαν σήμερα, στη διάρκεια συνεδρίου με θέμα «Εναλλακτικές Τεχνολογίες και Αυτοκινητομεταφορές», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του 1ου θεματικού σαλονιού οικολογικών αυτοκινήτων, «ecocars.gr SHOW».

Το υβριδικό αυτοκίνητο, αφού κέρδισε τη μάχη εξασφάλισης μιας ικανοποιητικής μερίδας της αγοράς, βαδίζει πλέον στην κατεύθυνση της πλήρους ηλεκτροκίνησης. Η εξέλιξη αυτή θα συντελεσθεί, σε πρώτη φάση, με τη διάθεση στο αγοραστικό κοινό των- τύπου Plug-in- υβριδικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τον διευθυντή τομέα Προστασίας Περιβάλλοντος της Toyota Hellas, Μιλτιάδη Τσοσκούνογλου.

«Τα περιβαλλοντικά θέματα έχουν αποκτήσει σήμερα τέτοια βαρύτητα, ώστε να καθορίζουν πλέον σε μεγάλο βαθμό το μέλλον του αυτοκινήτου», ανέφερε ο κ.Τσοσκούνογλου, επισημαίνοντας ότι σημαντική ένδειξη των επερχόμενων αλλαγών αποτελεί και η ραγδαία άνοδος των πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων. «Η Toyota έχει πωλήσει τα τελευταία χρόνια περισσότερα από 1,6 εκατ. υβριδικά οχήματα παγκοσμίως, ενώ το ίδιο φαινόμενο ζούμε και στην Ελλάδα, με τις πωλήσεις να αυξάνουν κατά 50% στα 2 τελευταία χρόνια», είπε.

Σύμφωνα με το στέλεχος της Toyota Hellas, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία περί το 2010 θα είναι σε θέση να παράγει τη νέα γενιά υβριδικών αυτοκινήτων, τα Plug-in Hybrid Vehicle (PHV), τα οποία θα διαθέτουν μπαταρίες ιόντων λιθίου, πλήρως επαναφορτιζόμενες, μέσω μιας στάνταρ ηλεκτρικής πρίζας ή σημείου ηλεκτρικής φόρτισης για επέκταση της αυτονομίας στο ηλεκτρικό πρόγραμμα κίνησης. Για μικρές αποστάσεις, το PHV μπορεί να οδηγηθεί σαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για αθόρυβη οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Για μεγαλύτερες διαδρομές, το PHV λειτουργεί σαν ένα συμβατικό υβριδικό αυτοκίνητο. Εκτιμάται ότι η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που θα μπορεί να αποθηκευτεί στη συστοιχία των συσσωρευτών θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί με αυτήν κατά τα πρώτα περίπου 40 χιλιόμετρα της ημερήσιας κίνησής του.

Σημαντικό ζήτημα, εξάλλου, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αποτελεί η εφαρμογή της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), στα 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, από τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται από 2012. Πάντως, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Παύλο Λάσκαρη, δεν φαίνεται να είναι σε θέση να ακολουθήσουν το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οι Θεσσαλονικείς δεν χρησιμοποιούν όσο θα έπρεπε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, γεγονός που συντελεί στην αύξηση των αιωρούμενων σωματιδίων, που αποτελούν το σημαντικότερο ατμοσφαιρικό ρύπο στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας για την πορεία των δεικτών της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 20 χρόνια, που παρουσίασε ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου Θεσσαλονίκης, Νικόλαος Παπαγιαννόπουλος, μόλις το 27% των Θεσσαλονικέων προτιμά για τις μετακινήσεις του τα αστικά λεωφορεία, ενώ το 44% χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για μεταβούν στον προορισμό τους.

«Το ποσοστό μετακίνησης με αστικά λεωφορεία είναι από τα χαμηλότερα στην ΕΕ παρ' ό,τι αποτελούν το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στην πόλη», ανέφερε ο κ.Παπαγιαννόπουλος.

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), πάντως, κινείται στην κατεύθυνση υλοποίησης προγραμμάτων, που στόχο έχουν την προστασία του περιβάλλοντος, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), Γιάννης Τόσκα.

Σύμφωνα με τον κ.Τόσκα, ο ΟΑΣΘ και το ΣΑΣΘ, σε συνεργασία και με τα υπουργεία Ανάπτυξης και Μεταφορών, προωθούν συντονισμένα την προσπάθεια εισαγωγής φυσικού αερίου στην κίνηση των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη.

Στην εκδήλωση απηύθυνε χαιρετισμό ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, ο οποίος είπε ότι πριν από δύο μήνες αγόρασε και ο ίδιος υβριδικό αυτοκίνητο, από το οποίο είναι «πάρα πολύ ικανοποιημένος».

The BlogK

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου