''The BlogK''... Από τον Σεπτέμβριο του 2008 καθημερινά προσθέτουμε επιστημονικά νέα τεχνολογικά παράξενα και γενικά θέματα που ενδιαφέρουν κάθε άνθρωπο του 21ου αιώνα. Συλλέγουμε πληροφορίες από το ίντερνετ και άλλες πηγές και τα συγκεντρώνουμε στο blog μας!

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009, 2:55 μ.μ

Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2008

Πετάξτε τα ποντίκια!


Υπολογιστές χωρίς ποντίκια προέβλεψε ο κ. Μπιλ Γκέιτς πριν αποσυρθεί από την ενεργό δράση και απ'Α ότι φαίνεται δεν έπεσε έξω. Το μέλλον που θα χαρακτηρίζεται από μια νέα διαδραστική επικοινωνία είναι εδώ. 


Η εξωπραγματική τεχνολογία των ταινιών επιστημονικής φαντασίας σπάνια γίνεται πραγματικότητα. Δεν μας εκπλήσσει λοιπόν το γεγονός ότι πολλοί ήταν αυτοί που πίστεψαν ότι υπολογιστές από ταινίες,σ όπως το Minority Report αλλά και η τελευταία ταινία του James Bond, ήταν επίσης προϊόντα της ζωηρής ανθρώπινης φαντασίας.


Με ένα γρήγορο flashback στο 2002, βρισκόμαστε στο Minority Report, την ταινία του Steven Spielberg με πρωταγωνιστή τον Tom Cruise και στο καταπληκτικό User Interface που χρησιμοποιούσε ο Tommy για να ελέγχει την πληροφορία.

Οι ηθοποιοί εκτελούσαν κινήσεις μπροστά από οθόνες, χρησιμοποιώντας τα χέρια τους για να ελέγχουν και να τροποποιούν αυτά που βλέπουν μέσα από ένα υψηλής ευκρίνειας πορτραίτο, που βοηθούσε στην αλληλεπίδραση ανθρώπου - μηχανής.

Ακόμα πιο πίσω στο χρόνο και εκτός Hollywood, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 ο John Underkoffler, σημερινός ιδρυτής της Oblong, έπαιζε με την ιδέα του GSpeak στα εργαστήρια του MIT Media Lab.

Αντί να χρησιμοποιείτε το ένα σας χέρι μόνο για τον έλεγχο του ποντικιού, ο κάτοχος του “GSpeak” με τη βοήθεια ειδικών γαντιών, μπορεί να χρησιμοποιεί και τα δυο άνω άκρα του για να επικοινωνεί με τον υπολογιστή «διαισθητικά.»

«Τα ανθρώπινα χέρια είναι το πιο εκλεπτυσμένο εργαλείο στον κόσμο,» αναφέρει ο John Underkoffler, επιστήμονας από την εταιρεία Oblong.

«Σκοπός μας είναι να φυλάξουμε τα ποντίκια και να αφήσουμε τα χέρια μας να κάνουν αυτό που ξέρουν πολύ καλά. Να περιγράψουν, να ωθήσουν και να διαχειριστούν τον κόσμο.»

Με τη βοήθεια της νέας τεχνολογίας, μια απλή χειρονομία μπορεί να σημαίνει την επιλογή ενός αντικειμένου στην οθόνη. Η μεταφορά των χεριών κοντά στο σώμα κάνει το αντικείμενο να έρχεται πιο κοντά και να εμφανίζεται μεγαλύτερο. Η μετακίνηση των χεριών προς μια κατεύθυνση ωθεί το αντικείμενο προς μια διαφορετική οθόνη. Όλα στην τεράστια οθόνη δείχνουν αληθινά!


Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται ήδη σε μερικές εταιρείες και πανεπιστήμια. Όμως, η εταιρεία Oblong συνεχίζει να την αναπτύσσει, ώστε η τεχνολογία αυτή να μην αποτελεί προνόμιο λίγων. «Η τεχνολογία μοιάζει εκπληκτικά με το μέσο αλληλεπίδρασης στην ταινία Minority Report, μόνο που είναι καλύτερη, επειδή βρίσκεται στον αληθινό κόσμο και λειτουργεί,» σχολιάζει ο Underkoffler.

Αυτά τα συστήματα μπορούν να καλύψουν ολόκληρα δωμάτια και να χρησιμοποιήσουν πολλαπλές οθόνες, επιτρέποντας σε πολλά άτομα να ελέγχουν αυτό που βλέπουν στην οθόνη. Παρόλα αυτά οι ερευνητές της Oblong δουλεύουν για τη δημιουργία μικρότερων εκδόσεων, για πρακτική και καθημερινή χρήση στο σπίτι και στο γραφείο.

Η πρωτοποριακή τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε απλούς υπολογιστές και θα πωλείται για πολύ λιγότερο από ένα ποντίκι υψηλής ποιότητας. Η Oblong ελπίζει ότι θα είναι έτοιμο για το ευρύ κοινό μέσα σε δυο περίπου χρόνια.

Ο κύριος Underkoffler θεωρεί ότι τα γάντια θα αντικαταστήσουν το ποντίκι, επειδή το σύστημα είναι πιο απλό. «Εάν είχατε την ατυχία να διδάξετε σε έναν πολύ μεγαλύτερο σας την τέχνη του χειρισμού μιας συσκευής κατάδειξης, σίγουρα θα απογοητευτήκατε,» αναφέρει ο Underkoffler. «Οι περισσότεροι άνθρωποι που φοράνε αυτά τα γάντια μαθαίνουν να χειρίζονται τη νέα τεχνολογία μέσα σε 30 δευτερόλεπτα, επειδή απλά όλοι ξέρουν να δείχνουν.»

Το G-Speak χρησιμοποιεί ειδικές συνδέσεις εισόδου/εξόδου που ανιχνεύουν όλα αυτά που κάνει ο χρήστης και εκπέμπουν φως. Η τεχνολογία αυτή δοκιμάζεται για χρήση σε εναέριο έλεγχο και ιατρική απεικόνιση, που θα μπορούσε να βοηθήσει σε επεμβάσεις.

«Σκοπός μας είναι να αλλάξουμε το σύνηθες τρόπο εργασίας,» σχολιάζει ο Underkoffler. «Ο συνηθισμένος τρόπος αλληλεπίδρασης, με τον οποίο είμαστε ακόμα στενά συνδεδεμένοι, εισάγει τον άνθρωπο στον ψηφιακό κόσμο. Θέλουμε να ανοίξουμε την οθόνη και να αφήσουμε τα pixels να πλημμυρίσουν το δωμάτιο, να μεταφέρουμε την αλληλεπίδραση με τον υπολογιστή στον πραγματικό κόσμο.» 

Times Online

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου